[O2] Dłuższy piąty bieg - jak to wygląda ?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Przemek_i
    RS
    • 2012
    • 3237
    • Octavia II combi (1Z5)
    • AKL 1.6 MPI 101 KM
    • BSE 1.6 MPI 102 KM

    Zamieszczone przez tinware91 Zobacz wpis
    Jak mi się uda to znam już patent na 6b w Octavii - ale na razie chciałem potwierdzić to u siebie w Touranie aby nie wprowadzić kogoś w błąd.
    Trzymam kciuki

    ...Moje Cappuccino MPi...

    jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
    sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
    wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

    Komentarz

    • tinware91
      Drive
      • 2019
      • 58
      • Volkswagen

      Za kilka dni mam dostać odpowiedź odnośnie skrzyni. Zamiana obudowy sprzęgła - bez problemu. Schody zaczęły się przy dyferencjale. 4.53 z Waszych LVN nie będzie pasować do HBJ, a bez tej zmiany dyfra modyfikacja na 6b się nie opłaca - lepiej wymienić tylko w moim FZT samą piątkę, ale jak wiadomo licznikowe 150km/h i 4000 obr/min to troszkę za mało. Czekamy... Trzymajcie kciuki.
      Mój Touran | Kanał na YouTube | 6-ty bieg w 1.6 MPI BSE 102KM dla Tourana!

      Komentarz

      • tinware91
        Drive
        • 2019
        • 58
        • Volkswagen

        Dobre pytanie... Ja na pewno stroje auto pod max. 155km/h licznikowe. Mogę powiedzieć Ci tylko tyle, że uważam, że kiedyś był tręd na duże przyśpieszenie, nie ważne czy duży czy mały silnk. Zobacz: duży Touran 1.6 102KM i 135km/h przy 4000 obr/min... cztery lata później malutki golf 1.4 80KM i 155km/h przy 4000 obr/min... Dokładnie ten sam golf 1.6 MPI 102KM również 135km/h przy 4000 obr/min... Więc co - to samo auto, 22 KM więcej a 20km/h wolniej? Hmmmm.... Myślę, że MPI zaprojektowali tak na początku i już szła produkcja, nic nie zmieniali... Skupili się na FSI, TFSI i TSI i tutaj poprawili tą sytuację, widać to chociażby po silniku 1.6 FSI... Ja jak jade Touranem za kimś na ekspresowce czy autostracie na tempomacie to musze hamować przy każdej górce - wszystkie te słabsze auta zwalniają, a u mnie nie ważne jaka jest górka to prędkość nawet niedrgnie - uważam, że to jest chore w cywilnym aucie taki uciąg... Myślę, że to taka myśl technologiczna, z której jak widać dzisiaj zrezygnowano. Fakt, auto ciągnie niesamowicie, ale tak samo niesamowicie jest niedozniesienia ryk silnika przy 140km/h, o poborze oleju silnikowego już nie wspomnę... Ok. 3000 obr/min nie bierze nawet kropli, powyżej 4000 obr/min zaczyna się konsumpcja od 0.5 do 1L na 1000 km nawet w miarę sprawnych jednostkach pod maską.
        Ostatnio edytowany przez tinware91; 49282.
        Mój Touran | Kanał na YouTube | 6-ty bieg w 1.6 MPI BSE 102KM dla Tourana!

        Komentarz


        • Gdzie ty masz ten uciąg? Bo chyba nie w wolnossącej benzynie 1.6? Pod górkę na tempomacie zwalniała mi fabia 1.4 16V 75 KM - do tego stopnia, że za bramkami w Balicach (w stronę Katowic) musiałem wyłączać tempomat i zastępować go nogą (sprzedałem głównie z tego powodu, ale gdy kupowałem, to autostrady jeszcze w moim województwie nie było). Wiem, pewnie nie umiałem jeździć, bo innym wszystko idzie świetnie pod wszystkie górki - znam to znakomicie (nie tylko z internetów).

          Od czasu fabii nie zauważyłem, żeby samochód na tempomacie zwalniał cokolwiek pod górkę na autostradzie. Nadający się na autostradę silnik nie zwalnia w takich warunkach. 1.6 mpi się nie nadaje, nieważne z jaką skrzynią. Miesiąc z astrą J 1.6 115 KM tylko utwierdził mnie w tym przekonaniu.

          PS Touran duży, a golf malutki? To nie ta sama podłoga? Coś tu nie gra...
          Ostatnio edytowany przez Gość; 44763.

          Komentarz

          • tinware91
            Drive
            • 2019
            • 58
            • Volkswagen

            To nie tak, że nie umiesz jeździć, absolutnie - nie zamierzałbym tutaj nikogo obrażać ani oceniać. Dzielimy się tutaj na tym forum swoimi doświaczeniami i mówie całkiem serio - jesteśmy z innych części Polski, może mam mniejsze wzniesienia na Mazowszu, nie wiem, ale 1.6 MPI 102KM na seryjnej skrzyni przez rok użytkowania nie zwolnił mi na żadnej górce. W tym poście (tutaj) podzieliłem się swoimi osiągami co 10km/h na seryjnej skrzyni na ostatnim biegu (potwierdza to ten film), jeśli chcesz możesz porównać sobie ze swoimi wynikami na ostatnim biegu, miałbyś rozeznanie.
            Tak, to za pewne ta sama płyta, ale wysokość golfa to 1,48m, Tourana to 1,65m, Caddy 1,83m. Dlatego O2 z tym silnikiem udaje się osiągnąć max. 200km/h, Touran to ok. 180km/h, a kolega parę postów wyżej w Caddy osiąga niecałe 170 km/h. Oczywiście zgodzę się z Tobą, że dobre auto na autostrade nie powinno zwalniać na żadnej górce, ale doszlibyśmy do takich zależności, że zakładając jazdę np. 120km/h przy 3000 obr/min musimy mieć silnik 120KM, ale chcąc jechać 150km/h przy 3000 obr/min musimy mieć 150KM - pewnie dobrze by było, byłoby przyspieszenie, ale widać to, że dziś producenci poszli bardziej w stronę mniejszych obrotów i komfortu dla kierowcy niż osiągów i przyspieszenia - moim przykładem był tutaj ten Golf MK6, który ze starym silnikiem 1.6 MPI 102KM przy 4000 obr/min osiągał 135km/h, a z nowszym słabszym silnikiem 1.4 16V 80KM przy tej samej prędkości obrotowej osiąga 155km/h - oczywiście kosztem przyspieszenia oraz mocy pod górę, ale z drugiej strony komfortu podczas podróżowania. Seryjne przełożenia w 1.6 MPI są nieakceptowalne dla wszystkich użytkowników z tego tematu, którzy chcą poprawić tą sytuację kosztem przyśpieszenia ostatniego biegu. Uważam, że ten silnik ma potencjał na mocniejszą skrzynie i skoro dało się to zrobić kosztem zwalniania auta na górkach w 1.4 16V 80KM to można zrobić to w 1.6 MPI 102KM. A przekonał nas o tym pejo , który w swojej Octavii zrobił takie przełożenia, jakich nie ma nawet skrzynia przy silniku 2.0 FSI 150KM - i jak widać z jego relacji, bardzo sobie chwali takie przełożenie w trasie, nie zgłaszał nam żadnych problemów. Pytałeś nas również o spalanie auta po modyfikacji - wydłużeniu piątego biegu z 0,81 na 0,74. Taki test przeprowadzili Czesi i jego wynik znajduje się tutaj - po modyfkacji auto pali o 0,3L/100km mniej paliwa. Pytałeś również o męczenie motoru na takim przełożeniu - mogę powiedzieć Ci tylko tyle, że cały czas próbuję ogarnąć skrzynie 6-biegów po to, aby przy prędkości np. 150km/h w razie zauważenia, że auto zwalnia nie męczyć go i zrzucić na chwilę na piąty bieg. W przypadku samej modyfikacji piątego biegu zrzucenie na czwórkę byłoby raczej nie możliwe - obroty poza skalą. Ja właśnie wróciłem z wakacji w pełni zadowolony, dopuki nie wyciągnąłem bagnetu i nie okazało się, ze na przejechane 400km ekspresówki (4200 obr/min przy 140km/h) silnik przepalił mi 0.3L oleju, a gdy jeździłem po 110-120 km/h (3600 obr/min) nie odnotowałem żadnego ubytku.
            Ostatnio edytowany przez tinware91; 49282.
            Mój Touran | Kanał na YouTube | 6-ty bieg w 1.6 MPI BSE 102KM dla Tourana!

            Komentarz


            • Czyli 17 mm wysokości dzieli malutkiego od dużego. Niezłe jajca.

              Ale zgodzę się z tym, że rzeczywiście miejsce korzystania z tego samego auta wiele zmienia w doświadczeniu z jazdy. 1.4 16V najbardziej "bolały" wzniesienia. Na niektórych górkach podkarpacko-małopolskich nawet do pierwszego biegu trzeba było redukować (kręto i stromo). A teść przede mną bez problemu zapitalał fabią 1.4 tdi (wtedy akurat nie miał ICka przytkanego). Niski moment w wysokim zakresie obrotów - takiego auta nie brałbym ani na autostradę ani w górki.

              Komentarz

              • pejo
                Rider
                • 2010
                • 286
                • BSE 1.6 MPI 102 KM



                Niektórzy kupili samochód a dopiero potem pojechali na autostradę
                Ostatnio edytowany przez pejo; 8689.

                Komentarz

                • pejo
                  Rider
                  • 2010
                  • 286
                  • BSE 1.6 MPI 102 KM

                  A tak na poważnie to autostrady stanowią około 10% przebiegu, a górki na autostradzie 10% z tych 10%. Więc dla samych górek na autostradzie nie zmienię samochodu, który mam pewny bo jestem pierwszym właścicielem. Dlatego próbujemy coś zmienić w istniejących autach.
                  Tak samo jest z innymi modami. Zamiast modzić czy doposażać samochód to można go zmienić.

                  Komentarz

                  • maciek
                    Ambiente
                    • 2005
                    • 172

                    Zamieszczone przez unicestwiacz_wszechrzeczy Zobacz wpis
                    Czyli 17 mm wysokości dzieli malutkiego od dużego. Niezłe jajca.
                    Jeśli masz na myśli różnice między golfem a to touranem to informacyjnie między podanymi wyżej 1,48m a 1,65m jest 17 centymetrów różnicy a nie milimetrów jak ironicznie zaznaczyleś. Bym powiedział znacząca roznica. Niezłe jajca co? Co wątek to atak z Twojej strony. Najczęściej zupełnie chybiony (poprzednio szukałeś o2 przed liftem w tsi). Pomyśl trochę zanim kolejny raz coś mądrego skrobniesz
                    OCTAVIA '01

                    Komentarz


                    • Rzeczywiście, popieprzyłem jednostki. Co nie zmienia faktu, że z trumną na dachu malutki golf będzie większy niż duży touran. :-) Sąsiad ma tourana (wypas niemal maksymalny, nawet z webasto, w wersji wybitnie na autostrady) w garażu obok, więc widuję ten "duży" samochód regularnie.

                      Jednak szukania przedliftowej tsi to szczerze nie pamiętam.
                      Ostatnio edytowany przez Gość; 44763.

                      Komentarz

                      • Przemek_i
                        RS
                        • 2012
                        • 3237
                        • Octavia II combi (1Z5)
                        • AKL 1.6 MPI 101 KM
                        • BSE 1.6 MPI 102 KM

                        Zamieszczone przez tinware91 Zobacz wpis
                        Ok. 3000 obr/min nie bierze nawet kropli, powyżej 4000 obr/min zaczyna się konsumpcja od 0.5 do 1L na 1000 km nawet w miarę sprawnych jednostkach pod maską.
                        i o to się też rozchodzi

                        ...Moje Cappuccino MPi...

                        jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
                        sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
                        wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

                        Komentarz

                        • tinware91
                          Drive
                          • 2019
                          • 58
                          • Volkswagen

                          Zamieszczone przez pejo Zobacz wpis
                          Niektórzy kupili samochód a dopiero potem pojechali na autostradę
                          Tak jak ja. Wiedziałem, że przy tym silniku może nie być kolorowo, ale nie zdawałem sobie sprawy, że aż tak - tata ma 1.4 16V 80KM i 4000 obr/min przy 155 km/h, więc ja wybierając 1.6 MPI 102KM spodziewałem się mieć tylko lepiej. Na silnik zdecydowałem się z racji na podtlenek - jedyna jednostka w Touranie nadająca się tak naprawdę pod LPG - gdybym miał do wyboru 1.8T wcale bym się nie zastanawiał. Więc kupiłem auto, po 15 minutach wyskakuje na A2 do siebie, 100, 110, 120, 130... Nagle coś głośno... Patrzę obroty - 4000 - masakra. Pierwszy mod gwarantowany. Wcześniej z YouTuba wiedziałem tylko, że 3000 obr/min jest przy 100km/h, ale nie zdawałem sobie sprawy że 20km/h więcej jest aż 3700 obr/min. Dlatego staram się udostępniać jak najwięcej na forum i na YouTube, aby inni korzystali z tej wiedzy.

                          Zamieszczone przez pejo Zobacz wpis
                          A tak na poważnie to autostrady stanowią około 10% przebiegu, a górki na autostradzie 10% z tych 10%
                          U mnie to nawet 0.01% górek z 1% autostrad i 5% ekspresówek. Dzisiaj leciałem po miescie na czwórce, dojechałem do tunelu (krótki i stromy), obroty spadły do 1700, nie redukowałem, pod górę docisnąłem gaz w podłogę i auto przyśpieszyło jeszcze o ok. 3km/h - czyli jest jednak jakaś moc, nie wspomne już o tak małych obrotach.
                          Mój Touran | Kanał na YouTube | 6-ty bieg w 1.6 MPI BSE 102KM dla Tourana!

                          Komentarz

                          • tinware91
                            Drive
                            • 2019
                            • 58
                            • Volkswagen

                            Przepraszam Was, nie mogłem się powstrzymać. Jedna z najdłuższych i najbardziej stronym górek po jakich przyszło mi jechać wczoraj i nie tylko wczoraj - początek obwodnicy Serocka w stronę Warszawy. Przed górką robię spory odstęp przed autem przede mną, następnie wykorzystuję tą lukę i rozpędzam auto +20km/h, aby mieć na górce przewagę (cwaniak ze mnie), dojeżdzam do górki i jako jedyny lecę Tourim lewym pasem i wyprzedzam ok. 10 aut, którę od razu zjechały na prawy pas po rozpoczęciu się dwupasmowej jezdni, seryjna skrzynia, piąty bieg, ok. 3300 obr/min i potężne 102KM, na tym odcinku prawie 500m auto przyspieszyło jeszcze o ok. 5km/h - więc mamy już dane, na jakie górki została stworzona ta skrzynia - max. 2 stopnie. Dajcie znać o Waszych górkach, jestem ciekaw, skonfrontujemy to
                            Załączone pliki
                            Ostatnio edytowany przez tinware91; 49282.
                            Mój Touran | Kanał na YouTube | 6-ty bieg w 1.6 MPI BSE 102KM dla Tourana!

                            Komentarz

                            • Przemek_i
                              RS
                              • 2012
                              • 3237
                              • Octavia II combi (1Z5)
                              • AKL 1.6 MPI 101 KM
                              • BSE 1.6 MPI 102 KM

                              Zamieszczone przez tinware91 Zobacz wpis
                              seryjna skrzynia, piąty bieg, ok. 3300 obr/min i potężne 102KM
                              Poczułem się dumnie

                              ...Moje Cappuccino MPi...

                              jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
                              sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
                              wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

                              Komentarz

                              • mz1601
                                Classic
                                • 2019
                                • 1
                                • Octavia II (1Z3)
                                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                Witam,

                                Czy ma ktoś na sprzedaż koła 5 biegu 37/50 (0,74) pasujące do skrzyni LVN ? rozważam też zakup skrzyni LNR w obrębie Warszawy

                                Komentarz

                                • tinware91
                                  Drive
                                  • 2019
                                  • 58
                                  • Volkswagen

                                  Złe informacje, w HBJ nie da się zmienić dyferencjału, więc mogę zostać z 5,067 oraz szóstką 0,673
                                  Ostatnio edytowany przez tinware91; 49282.
                                  Mój Touran | Kanał na YouTube | 6-ty bieg w 1.6 MPI BSE 102KM dla Tourana!

                                  Komentarz

                                  • Przemek_i
                                    RS
                                    • 2012
                                    • 3237
                                    • Octavia II combi (1Z5)
                                    • AKL 1.6 MPI 101 KM
                                    • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                    Zamieszczone przez tinware91 Zobacz wpis
                                    Złe informacje, w HBJ nie da się zmienić dyferencjału, więc mogę zostać z 5,067 oraz szóstką 0,673
                                    masz to już na pokładzie?

                                    ...Moje Cappuccino MPi...

                                    jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
                                    sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
                                    wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

                                    Komentarz

                                    • tinware91
                                      Drive
                                      • 2019
                                      • 58
                                      • Volkswagen

                                      Zamieszczone przez Wronek1
                                      ...czy interesuje Cie sytuacja nagrana z tdi z bardzo długim 6stym biegiem.
                                      Pewnie, że tak - wrzuć na YT. Podaj jaką masz moc, moment, przełożenie dyfra i 6-tego biegu
                                      Mój Touran | Kanał na YouTube | 6-ty bieg w 1.6 MPI BSE 102KM dla Tourana!

                                      Komentarz

                                      • tinware91
                                        Drive
                                        • 2019
                                        • 58
                                        • Volkswagen

                                        Zamieszczone przez Przemek_i Zobacz wpis
                                        masz to już na pokładzie?
                                        Nie. Jest jeszcze jeden pomysł, który się uda... Jestem w trakcie decyzji. Skrzynia HPB, zmiana obudowy sprzęgła, dyfer jest 5.067, a wszystkie biegi od 1 do 6 ze skrzyni JPG (1.4 TSI). Cena 3000zł + zwrot mojej sprawnej skrzyni. Co zyskuje - 3700 obr/min i licznikowe 145km/h (to mniej o 600 obr/min względem obecnej skrzyni na ostatnim 5 biegu). Nie mam możliwości zmiany dyfra, jeśli są już takie wałki to tylko od skrzyni 5b, a jeśli już by się udało znaleźć pasujący wałek od skrzyni 6b, to duże koło dyfra nie mieści się w obudowę mojej skrzyni. Jeśli miałbym zrobić to na 5b to FZU, kupuje skrzynie, ma ona dyfer 4,687 i piątke 0,74, zmianiam piątkę na 0,673 i licznikowe 145km/h przy 3600 obr/min. Jak wiadomo, walcze o każde 100 obr/min, ale pokusa na 6 biegów również jest ogromna. Decyzja ciężka, zwłaszcza że liczyłem na licznikowe 150km/h przy 3500 obr/min. Wiem też jedno, że muszę zatrzymać swoją skrzynię przy sobie, a więkość firm chce moją wzamian. Więc do tych 3000zł trzeba pewnie jeszcze doliczyć ok. 2000zł, jeśli zatrzymam tą skrzynię dla siebie. Dodatkowo, nie mam możliwości zwrotu takiej skrzyni w okresie do 14 dni od momentu jej odebrania - jest ona wykonana na zamówienie indywidualne, składana z trzech skrzyń.
                                        Ostatnio edytowany przez tinware91; 49282.
                                        Mój Touran | Kanał na YouTube | 6-ty bieg w 1.6 MPI BSE 102KM dla Tourana!

                                        Komentarz


                                        • Zmień całe auto zamiast grzebać w... wiadomo czym.

                                          Komentarz

                                          • tinware91
                                            Drive
                                            • 2019
                                            • 58
                                            • Volkswagen

                                            Nom wiadomo, w 1.6 MPI 102KM BSE Wcześniej miałem i nadal mam małe, ciasne i głośne Polo 6n2 1.0 MPI 50KM, które paliło 6-7L Pb95, aktualnie duży wygodny Touran, który pali 10-11L LPG. Po półrocznej eksploatacji jestem dwie najniższe krajowe wypłaty do przodu, nie ma mowy abym zmienił auto. Pokusa jazdy na LPG jest zbyt duża.
                                            Ostatnio edytowany przez tinware91; 49282.
                                            Mój Touran | Kanał na YouTube | 6-ty bieg w 1.6 MPI BSE 102KM dla Tourana!

                                            Komentarz

                                            • pejo
                                              Rider
                                              • 2010
                                              • 286
                                              • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                              Zamieszczone przez tinware91 Zobacz wpis
                                              Nom wiadomo, w 1.6 MPI 102KM BSE Wcześniej miałem i nadal mam małe, ciasne i głośne Polo 6n2 1.0 MPI 50KM, które paliło 6-7L Pb95.... Pokusa jazdy na LPG jest zbyt duża.
                                              Do Polo też można było gaz wrzucić

                                              Komentarz

                                              • tinware91
                                                Drive
                                                • 2019
                                                • 58
                                                • Volkswagen

                                                Zamieszczone przez pejo Zobacz wpis
                                                Do Polo też można było gaz wrzucić
                                                Mój najgorszy błąd - teraz żałuje. A głęboki bagażnik z wnęką na pełne koło zapasowe zachęca tylko do tego.
                                                Teraz auto po 20 latach użytkowania jest wyeksploatowane do granic możliwości (tylko silnik jak nowy), a jego rynkowa wartość spadła do 2000 zł
                                                Mój Touran | Kanał na YouTube | 6-ty bieg w 1.6 MPI BSE 102KM dla Tourana!

                                                Komentarz

                                                • Przemek_i
                                                  RS
                                                  • 2012
                                                  • 3237
                                                  • Octavia II combi (1Z5)
                                                  • AKL 1.6 MPI 101 KM
                                                  • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                                  Zamieszczone przez tinware91 Zobacz wpis
                                                  a jego rynkowa wartość spadła do 2000 zł
                                                  podwoisz wartość auta

                                                  ...Moje Cappuccino MPi...

                                                  jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
                                                  sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
                                                  wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

                                                  Komentarz

                                                  • tinware91
                                                    Drive
                                                    • 2019
                                                    • 58
                                                    • Volkswagen

                                                    Jeszcze jedna firma się odezwała i zaproponowała dyferencjał 4,055 do HBJ i szóstką 0,673.
                                                    Więc zaproponowałem podobną skrzynię HPB (ma krótsze biegi) i tam przynajmniej szóstka jest krótsza, bo ma 0,706.
                                                    Co o tym sądzicie? Licznikowe 150km/h przy 3400 obr/min, 4000 obr/min i prędkość maksymalna 180km/h...
                                                    On się chyba nie uciągnie na takim dyfrze, a nie chodzi o to żeby na każdym pagórku zwalniał o 20km/h
                                                    Załączone pliki
                                                    Ostatnio edytowany przez tinware91; 49282.
                                                    Mój Touran | Kanał na YouTube | 6-ty bieg w 1.6 MPI BSE 102KM dla Tourana!

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...